|
القسم الترفـــيهى قسم هتموت من الضحك فية |
| أدوات الموضوع | انواع عرض الموضوع |
01-12-2009, 03:27 PM | #1 (permalink) | |
| يوميات مشرف فى المنتدى - - - - - - - - - - - - - - - الموضوع عباره عن حلقات متجدده من يوميات المشرفين فى المنتدى - - - - - - - - - - - - - - - الحلقه الاولى - - - - - - - - - - - - - - - اول ما قام من النوم لقى الموبايل بتاعه بيرن فلقى الادمن بتاع المنتدى بيتصل بيه المشرف:اصطبحنا واصبح الملك لله ......صباح الخير يا فندم الادمن: خير هييجى منين الخير ياسى زفت انت سايب قسمك ونايم الله يخرب بيت اللى شار عليا الشورة السودة دى انى امسكك مشرف انت متنفعش حتى تبقى عضو موقوف المشرف : ليه بس يا فندم دا انا حتى مغسلتش وشى ودخلت على طول على المنتدى الادمن : عموما ادخل شوف قسمك ودا اخر انذار ليك وانتهت المكالمه والمشرف طبعا مضايق وبيقول انا ايه بس ياربى اللى دبسنى التدبيسه السودة دى ماكنت عضو وميه ميه المهم دخل على الرسايل الخاصه بتاعته بقى لقى الرسايل دى الرسالة الأولى السلام عليكم ...ازيك مشرفنا .. بقولك أنا اضفت موضوع بس معرفش شكله نزل ثلاث مرات بالغلط أحذف أي واحد فيهم .. اللي يعجبك أنت بس احذف الرسالة الثانية مرحب مشرفنا ..... بقلك شوف : في عضو قاعدلي كل موضوع يرد عليا ويهيني قدام الأعضاء ... لو ماسكتوش هعمل حاجه محصلتش.. واقلبلكم المنتدى .. وقد اعذر من بنجر ... الرسالة الثالثة ياااأبو الشبااااااااااااب ألحقني ... كل ما أدخل المنتدى يطلعني بره ... ومش راضي يدخلني ايه الحكاية شكلها كدة الدخول. بفلوس .... الرسالة الرابعة مشرفنا ... ممكن لو سمحت تعدل اسمي من الحلوة الى ملكة جمال المنتديات <<<<<<<< مصدقه نفسها الرسالة الخامسة هاي عمري ... يارب تكون مبسوط .. بصراحة شخصيتك عاجباني ولك هيببة في المنتدى بس ياريت يعني اذا عملت موضوع ثبتلهولي ..على فكرة انا زعلانة محدش يثبتلي مواضيعي وانا مال اهلى انا محدش بيثبتلك مواضيعك متتحرقى انتى والمنتدى دا رده طبعا الرسالة السادسة ياعم هقلك على حاجة : مش هسلم عليك ولا حاجة انت أصلاُ ماتستاهلش كل ما اعمل موضوع تحذفهولي .. عجيبة والله ... الرسالة السابعة مساك زي الفل يا سوبر ستار المنتدى ... بصراحة انا مكسوف منك عايز أطلب طلب بسيط ... يعني انا عايز اعرف ازاي المشرف بيتعامل مع المواضيع و ايه الطريقة يعني بالعربي الفصيح .. عايز الباسوورد بتاعتك اذا تكرمت (ماهو دا اللى ناقص) الرسالة الثامنة يا اخي انت زودتها ... شايف نفسك علينا وكل مانكلمك ما تديناش وش .. ياخي الاشراف مش يعني بقيت ملك ... اختشي على دمك بقى .. قال مشرف قاال ... انت أصلاً خدام عندنا يعني تخدمنا .. اقولك : روح هاتلي واحد شاااي صحيح الى ميعرفش يقول عدس الرسالة التاسعة حبيب قلبى... ازيك حبي .. عرفتني ؟؟ أنا أمورة .. واحشني اوي ... اقلك كلمني على الياهو ضروري ... بااااااااااي الرسالة العاشرة (من المشرف العام) السلام عليكم ..أخي ...الاحظ كثرة الشكاوي من الأعضاء وكثرة المشاكل أرجوا تهدئة الأمور بأسرع وقت .. وان تفعل أي شي لمصلحة المنتدى ... وشكرا ... الرساله الحادى عشر لو سمحت والنبى يا سعاده الباشا فى بنت موجوده على المنتدى ياريت تبقى تبعتلى ايميلها على ايميلى وليك الحلاوة طبعا ( ليه يعنى قالولك عليا فتحها عالم سمسم بوزع ايميلات ) بعدها الحمد لله المشرف اتجنن الموضوع عجبني جدا اقولت اضيفه في المنتدي وان شاء الله في كمان حلقات قادمة | |
01-17-2009, 10:47 PM | #5 (permalink) | |
| الحلقة الثانيه كان المشرف مرتبط بموعد مع العروس وأهلها ليتقدم إليها ولكنه لم يشأ إغلاق المنتدى لمدة ساعة هى مدة اللقاء مع الأهل فأخذ اللابتوب معه وشحنه على آخره وتابع الردود على الأعضاء فى صفحة الشكاوى وهو فى طريقة للمنزل راكبا التاكسى بمجرد وصوله إلى العروس سأل عن أقرب فيشة كهرباء لأن الشحن شارف على الإنتهاء والد العروس: أهلا يابنى ... ....إزيك !! المشرف(وهو مشغول بلوحة مفاتيح اللابتوب): أهلا بيك يا عمى ..... أنا يشرفنى إنى أطلب إيد بنتك مها .....موافق ولا لأ؟!!!! تبادل كلا من والد العروس ووالدتها وأخيها نظرات الدهشة والد العروس(مستغربا): حضرتك بتكلمنى ولا بتكلم حد على الإنترنت المشرف(مازال منشغلا بلوحة المفاتيح): لا يا عمى أنا بكلمك إنت هو معقولة أتكلم مع حد غيرك وأنا قدام حضرتك!!! والدة العروس: طب يابنى طالما بتكلمنا بصلنا طيب المشرف(لم يرفع عينه ويديه من على جهازه):ليه يا حاجة هو أنا هتكلم بعينى ولا ببقى؟!!!! إقترب الولد الصغير(8سنوات) من العريس مبهورا بالابتوب(الجهاز المحمول) وهو يقول الصبى: عمو .....هو الجهاز دة فيه ألعاب كتير زى الأتارى الى عندى؟!! العريس(مازال منشغلا بجهازه): أيوة يا حبيبى وأحلى من الى عندك كمان الصبى: طيب ممكن ألعب شوية .. ...عشان خاطرى يا عمو (هنا فقط رفع العريس عينه من على جهازه لأول مرة وتوقف عن الكتابة وهو يوشوش فى أذن الصبى) العريس: لو خليت أبوك يوافق عليا هلعبك كتير قوى طار الصبى فرحا وهو يقول بابا بابا أنا موافق إن عمو يتجوز أختى الكبيرة أبلة مها!!!!!! ثم إلتفت إلى العريس وهو يقول ألف مبروك يا عمو! الوالد(صارخا): أمشى ياد خش ذاكر . .... مبقاش إلا إنت يا أبو ريالة الى هتوافق ومتوافقشى (مشى الولد باكيا ولم يهتم به العريس وقد عاد إلى جهازه منشغلا) الوالد: إنت يا حبيبى إنت كمان .....إنت إيه حكايتك ؟ العريس: حكاية إيه يا عمى .....أنا معنديش حكايات إنت عندك؟!!! الوالد(بضجر): إنت جاى تهزر (لم يعره العريس أى إهتمام وقد ظهر مشغولا بموضوع ما على جهازه) فإقتربت الأم من الوالد وتكلمت هامستا الأم: إلا قولى يا حاج .....هو الجدع دة بيعمل إيه على البتاع الى معاه دة .... .وإزاى بيكلمنا وهو بيحرك إديه الإثنين على الزراير دى كلها؟ الوالد: والله معرفشى يا تفيدة..... يظهر والله أعلم إنه بيكتب الكلام الى بيقوله لنا فيطلع من بقه!!!!!!! الأم: يا ندامتى !!!..... معقولة دى يا حاج ؟!! الأب:طبعا يا تفيدة معقولة ماهو إحنا فى عصر التكنولوبيا!!! إنتى مش شفتى إزاى كان ملهوف على أى فيشة كهربا أول ما جيه لأن الشحن بتاع الكلام بتاعه كان هيخلص! الأم: يا خويا الى يعيش ياما يشوف!!! على كدة يا حاج لو النور قطع هيبقى أخرس؟!!!! الأم: طب يا خويا لازم لو وافقت عليه نشترى للبت كرتونة حجارة قلم عشان تبقى عاملة حسابها فى أى وقت!!! الأب(صارخا): هو أنا معقولة أوافق على الآلة دى .....ليه من قلة الرجالة يعنى العريس: حضرتك بتكلمنى يا عمى الأب: لأ يا حبيبى أنا بكلم تفيدة العريس: تفيدة مين ؟ (دخلت العروسة فى هذه اللحظة مكسوفة وهى تنظر إلى الأرض وبيدها أكواب العصير ولكنها لم تلاحظ فيشة الكهرباء فإنقلبت على وجهها أرضا وإنفصلت الفيشة ) العريس(صارخا): إيه الى هببتيه دة .....إنتى إزاى تفصلى الجهاز!! الأم(بصوت خافت): يا حلاوة .....أهو بيتكلم من غير كهربا أهو يا حاج الأب(بصوت خافت): ماهو كان شحن على الآخر يا تفيدة .....افهمى بقى ثم إلتفت إلى العريس قائلا الوالد: إيه يابنى قلة الذوق دى إنت بتصرخ فى عروستك وإنت جاى تتقدملها؟!! دة بدل ما تساعدها إنها تقوم وتودها بكلمتين بعد ما فيشتك الهباب دى وقعتها العريس: يعنى أساعدها تقوم ولا ألحق أشغل الجهاز عشان المنتدى ما يتعطلشى؟!! الأب: دة جيل إيه دة.....هو جاى لينا منين دة! العروسة: من النت يا بابا.....من النت الأم: الله يقطع النت والى شغالين فى النت ! يا رب تيجى عاصفة تسومانى على النت والى فيه!!!!! الأب:ممكن بقى يابنى تقفل المخروب دة وتكلمنا شوية العريس: خلاص يا عمى المساعد بتاعى جه بدالى دلوقتى إلتفت الجميع حولهم يبحثون عن ذلك المساعد فضحك الموديراتور العريس (ضاحكا): لأ يا جماعة أنا اقصد إن المساعد بتاعى أخذ مكانى فى الشغل دلوقتى يعنى أنا دلوقتى جاهز لأى إستفسار لمدة ربع ساعة الأب: لا حول ولا قوة إلا بالله .....طيب يابنى طالما مش فاضى ليه حددت المعاد دة مش كنت تحدد معاد تكون فاضى فيه العريس: يا عمى خير البر عاجله الأب: طيب..... إحنا لسة متعرفناش بإسمك ولا شغلتك ولا سنك ولا شهادتك ولا أى حاجة خالص! العريس: أنا اسمى موديراتور ...دة الإسم المستعار! قامت الأم تحوم حول العريس وتنظر إلى يديه تبحث عن شىء ما ثم مسكت يده فجأةوهى تقول ممكن تشمر إيدك يا عريس الهنا العريس(وهو يشمر): ليه ياحاجة إنتى هطعمينى!!! أنا إطعمت قبل ما آجى عندكوا الأب:ليه قالولك إننا عندنا كوليرا !!! العريس: لأ يا عمى أصل أنا قاعد ليل نهار فى غرفتى المكيفة الصحية فلما بروح أى داهية تانية لازم أطعّم الأب(بصوت منخفض): داهية لما تخدك يا شيخ!!! صرخت الأم( وهى تمسك بيده اليمين وترفعها عاليا): يعنى مافيش صليب إمال إيه موديراتور دة؟ إنت يهودى؟!!!! ضحكت العروسة وهى تقول: لا يا ماما دة النيك نيم بتاعه الأم: ال إيه يا ضنايا؟! العريس: خلاص يا جماعة .....أنا إسمى سعيد وعندى 25 سنة يعنى تأبيدة!!! معايا شهادات كتيرة لو قلتها لكم كلها يبقى هنقعد يومين فبلاش أحسن وشغلتى مشرف عام على منتدى الفقر حشمة نظر الأب إلى المشرف وملابسه البسيطة غير المتناسقة وهو يقول سيماهم على وجوههم!!! العروسة(مبتسمة): بجد إنت المشرف بتاع الفقر حشمة ..... ده أنا مشتركة فيه من 5 شهور العريس: ما شاء الله....بس إنتى مش ملتزمة بقوانين المنتدى ولابسة كويس وعايشة فى عيشة آخر أبهة العروسة: أنا عملت كدة عشان عارفة إن فيه عريس جاى يخطبنى الأب: إنت يابنى عاوزها تلبس إيه .....هدوم مقطعة العريس: لا يا عمى خلاص مش مهم لما أبقى أتجوزها أبقى أقطع لها هدومها! الأب: ومين قالك إنى وافقت عليك أصلا العروسة: ومتوافقشى ليه يا بابا دة حتى الموديراتور أكيد هيخلينى مميزة فى المنتدى مش كدة برضه يا موديراتور العريس: طبعا وهعينك معانا من المشرفين على قسم لوحدك العروسة(بسعادة): بجد..... هتعينى مشرفة على قسم لوحدى العريس: طبعا وهديكى أسهل وأحسن قسم فى المنتدى العروسة(فرحانة): هييييه .....هتدينى قسم إيه ؟ العريس: الشكاوى!!! العروسة (صارخة) : لا أرجوك .....كله إلا الشكاوى هز العريس كتفيه وهو يقول خلاص نفتح قسم للوفيات وأعينك مشرفة عليه الأب: يا ترى خلصتوا ولا لسة نظر العريس فى ساعته وهو يقول: أنا فعلا وقتى قرب ينتهى لأن المساعد بتاعى عنده ميعاد مهم ولازم أدخل مكانه الأب: أنا مش موافق على الجوازة دى العروسة: ليه يا بابا دة انا..... قاطعها الأب صارخا : اخرصى يا بت إنتى وروحى ذاكرى لأخوكى خرجت العروسة باكية غاضبة بينما إلتفت الأب إلى العريس قائلا شوف يابنى .....لما تبقى تفضى للجواز إبقى تعالى إتجوز بنتى ..... لكن طول ما إنت فى الفقر حشمة دة مالكشى عرايس عندى فاهمنى العريس: خلاص يا عمى براحتك .....بس إذا كان منتدى الفقر حشمة هو الى مزعلك أنا ممكن أسيبه الأب(فرحا): بجد يابنى .....طيب سيبه هو فعلا الى مزعلنى لو سيبته أنا هسيبلك بنتى بدون أى كلام شكره العريس ثم جاء إليه فى اليوم التالى ومعه نفس اللابتوب وهو يقول أنا سيبت الفقر حشمة من إمبارح وإشتركت فى منتدى تانى اسمه اللاجــئـيـن >>>> سقط الأب على الأرض ميتا وصرخت الأم وبكت العروسة وأخيها الصغير بينما جلس العريس فى غرفة الصالون يتابع منتداه الجديد مستني الردود | |
02-15-2009, 12:45 PM | #10 (permalink) | |
| حان الان موعد الحلقة الثالثة من يوميات مشرف السلام عليكم ورحمة الله وبركاته المشرف .. هو فرد من الأفراد .. حاله حال أي عضو .. بإستثناء الكلمات التي تُكتب بجانب أسمه .. وله بعض الصلاحيات .. ويكون أسمه غليظ إذا كان متواجد أون لاين .. إذا ماخاب ظني .. ! المشرف .. أول مايستلم الإشراف .. يطير من الفرحه .. .. والدنيا مو شايلاه .. يحس يومها أنه شي مهم .. وانه مسؤول عن أشخاص .. وله وضعه الكبير في المنتدى .. ! ولكن ومع الأيام .. يكتشف إن المسألة ليست هينه ؟ وبعض الأحيان تكون مملة .. ! وإنه وقع في مأزق يُسمى [ الإشراف ] .. ! او ( المراقبه) طبعاً أنا لي الفخر كوني مشرف في هذا المنتدى العملاق بمشرفيه وأعضاءه ومراقبه الحلوين .. ! تعالوا معي أخواني الأعضاء علشان تشوفون على أرض الواقع وعلى الهواء مباشرة يوم من أيام مشرف ومراقب ونائب فى ( اى منتدى) المشرف يالله صباح خير .. أصبحنا وأصبح المُلك لله .. ؟ يدخل المشرف المنتدى بعد مايشبك النت .. ويشوف إن في رسايله الخاصة حوالي ست رسايل .. ! يتأفف على طوووول .. ويقول في باله [ أكيد الحين كل عضو بيجي ولسانه طول وجهه .. وبيقعد يسب ويلعن فينا ] .. ! يلّه .. خلنا ندخل ونشوف شيبون ؟؟ ووش هي مطالبهم ؟؟ لايقولون بعد إن احنا مقصرين ولا شي .. مانبيهم يصيدون علينا شي !!! يفتح المشرف الرسالة الأولى ويشوف فيها : السلام عليكم كيف الحال ؟ شلونك حبيبي .. ! عساك مرتاح ؟ أقول يابعدي .. أبي تعلمني إذا ماعليك أمر .. عن كيفية وضع الصور الشخصية تحت الأسم ؟؟ وبرضوا تعلمني وشلون أضيف صور للمنتدى ؟؟ وبرضوا تعلمني شلون أحط فلاش ؟؟ وبرضوا تعلمني شلون أحط أغاني ؟؟ وبرضوا تعلمني شلون أحط روابط ؟؟ وبرضوا تعلمني شلون أستخدم خاصية الرسائل الخاصة ؟؟ وهل من الممكن وضع الماسنجر الخاص بي في المنتدى للتعااارف و و و و و و و و و و و .. !!!!!! المشرف المشرف يتحلطم هنا .. يقول إذا مافيها كلافه ؟؟ أي كلافه وأنت و طلباتك ؟؟ نعنبوك أول مرة تخش منتدى أنت ؟؟ يبيلك يوم كامل على ما أرد عليك [ طبعاً هالرد بينه وبين نفسه ] .. لا والحبيب يبي يحط الماسنجر للتعااارف ؟؟ أقول لايكثر بس .. ؟ خلنا نروح ونشوف البلاوي الثانية .. ؟؟؟؟ يفتح المشرف الرسالة الثانية ويشوف : هااااي مشرفنا مدري شقولك والله .. أنا مستحيه أطلب منك ؟؟ والله خدودي صاروا حمر من كثر المستحى .. ودي أقولك أنك مشرف مميز .. وصاحب هيبة .. وكلماتك أنيقة .. وأكيد شكلك وسيم بعد ؟؟ ياي والله مستحية موووت .. بس والله أحب أسلوبك الحلو .. وما أبيك تقطعنا كلش كلش .. ياااي .. والله مستحية باي باي المشرف المراقب يتحطم ويكلم نفسه قطيعة تقطع هالوجه اللي لك .. ؟ ليكون الأخت مفكرتني رشدي أباظه ولا وائل كفوري ؟؟ لا وتقول مستحية ؟ أنتي خليتي فيها مستحى ؟؟ قلتي كل شي ؟؟ لا وتقول قلمي أنيق .. تحسبني مصطفى محمود المنفلوطي .. ؟ ناقصك انا بعد ؟؟ الشرهة على اللي يفتح رسالتك .. ؟ خلنا نشوف البلاوي الثانية بعد يفتح المشرف الرسالة الثالثة ويشوف : شوف أخوي بدون مقدمات .. وبدون سلامات .. وبدون كيف الحال ؟؟ أبي أفهم ليه حذفت موضوعي ؟؟ وبأي أساس ؟؟ ولا لأنك مشرف صرت تفهم أحسن منا يعني ؟؟ ترى انا مشرف في ست منتديات أحسن من منتداكم الفاشل هذا ؟؟ وأحسن لك لاتحط راسك براسي ؟؟ وأنا أحذرك ترى .. ولا تسوي نفسك فهمان وانك قدوة للأعضاء وأنت من جنبها .. ؟؟ وصلك الكلام ولا ؟؟ المشرف لاحول ولاقوة إلا بالله هذا الإشراف ومايسوي ؟؟ أجل قمنا نتهزأ على آخر الزمن .. الله لايبارك في الإشراف اللي خله اللي يسوى واللي مايسوى يجي ويغلط ويمشي .. بنستحمل .. بعد شنسوي ؟ كله علشان خاطر المنتدى وأعضاءه .. ! قال أحذرك قال .. أقول بس ضف وجهك [ طبعاً كل ردود المشرف تكون بينه وبين نفسه .. كما قلنا في السابق ] .. ! آآآخ ياقلبي .. خلنا نشوف وش عند البقية ؟ يفتح المشرف الرسالة الرابعة ويشوف : السلام عليكم هلا ياحياتي شلونك ياقلبي ؟؟ أقول يابعد روحي أنت .. شوف أعضاءك ؟؟ ترى يغازلوني على الخاااص ؟؟ شسوي لهم يابعد هلي انت ؟ شوف لي حل ياحبي .. ولا بروح ترى ؟؟ باي ياكل إحساسي أنت المشرف حياتها قلبها عمرها احساسها روحها لا وماتبي الأعضاء يغازلونها كخخخخخ حسبي يالله على أم جابتك يالخبلة .. إذا هذا أسلوبك شلون ماتبيهم يغازلونك ؟؟ والله مالومهم ؟ إذا أنا القدوة هنا بغيت أنحرف .. وأسير ورا كلماتك الشاعرية هذي ؟؟ شلون غيري ؟؟ ماينلامون فيك يارقيقة المشاعر ؟؟ خلنا نشوف اللي بعدو أحسن لنا يفتح المشرف الرسالة الخامسة ويشوف : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اُحييك أخي بتحية الإسلام .. ماهذا يا أخي ؟؟ أين ضميرك ؟ أين غيرتك ؟ أين هو عقلك ؟ هل تعي ماهو الإشراف ؟؟ هل تعي ماتقوم به ؟؟ هل وهل وهل ؟؟ لماذا لاتفتح عينيك قليلاً وترى مايحدث من أباطيل ونشر للفاحشة هنا ؟؟ ألم ترى بأم عينيك تلك العضوة التي رحبت بالعضو وقالت : أهلا وسهلاً بك معنا أخي العزيز ؟؟ لماذا لم تحذف كلمة [ العزيز ] ؟؟ إنها طريق يُزين بهِ الشيطان للوقوع في الإثم والزنا والعياذُ بالله إن لم تقم بعملك على أكمل وجه .. سأضطر للهجوم .. وإختراق موقعك الفاسد .. ومنع التسجيل للبنات .. وحذف عضوياتهم .. وحذف جميع الأسماء الغريبة والدخيلة علينا .. وتلقيب الجميع بكل ماحُمّد وعبّد فقط ؟؟ هل وصلتك رسالتي أم ماذا ؟؟ المشرف منتدى فاسد ؟ وليه عاد ؟؟ بس علشان كلمة أخي العزيز ؟؟ الله يصلحك ويكملك بعقلك ؟؟ خلانا كفّار علشان هالكلمة ؟؟ لا وبيهاجم المنتدى بعد ؟؟ صدق مايستحي على وجهه ؟؟ أقول .. ماني براد عليه .. واعلى مافي خيله يركبه ؟؟ أجل أنا فاسد ؟؟ وليه .. ؟ علشان كلمة [ أخي العزيز ] .. ! أجل وش تبيها ترد عليه .. ؟ يعني تقوله مثلاً [ أهلاً أخي ........ ] .. ولا تجيب معها محرم وهي ترد عليه ؟؟ هو احنا فعلا نبهنا كتير على ذلك لكن ايه اللى ممكن نعمله اكتر من كده ؟؟ كفاية كفاية كفاية حسبي يالله على الإشراف ؟؟ كنت عضو ومريح دماغي.. ؟ وش اللي باليني وخلاني أوافق أني أصير مراقب ؟؟ هذا يوم من يوميات [ مراقب ] .. ومب شرط يكون من هالمنتدى !! هذا كله ولم يتابع الموضوعات بجميع الاقسام بالله عليكم مش المشرفين والمراقبين مظلومين وبيتعبوا وبينحرق دمهم لاجلكم ؟؟!! دعواتكم لهم ........ | |
مواقع النشر (المفضلة) |
جديد مواضيع قسم القسم الترفـــيهى |
|
| |
Downloadiz2.Com - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd |