|
القسم العام تجد هنا المواضيع العامة والتي لايوجد لها اي صلة باي منتدى اخر هنا |
| أدوات الموضوع | انواع عرض الموضوع |
07-02-2010, 10:03 PM | #1 (permalink) | |
| السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا حاولت ادخل قسم اللغات والترجمات لكن ملقيتش حاجة اسمها كده هنا في داونلودز فدخلت هنا ياريت تقدروا تساعدوني انا ضعيفة جدا في الانجليزي ومحتاجة ترجمة لمقال انا حاولت اترجمه لكن الترجمة عن طريق النت وبرامج الترجمة بتبقي حرفية ركيكة وحتي مش باعرف اعدلها لأنها بتشتتني انا باكتب جزء جزء لو عندكم استعداد لمساعدتي أكون شاكرة ليكم جدا خصوصا انه ميعاد تسليمه اوشك انا هارفع جزء منه لمن يحب ان يساعدني وله جزيل الشكر مقدما PARTICIPATIN OF INTERNATIONALLY-EDUCATED PROFESSIONALSIN AN INITIAL TEACHER EDUCATION :BACHELOR OF EDUCATION DEGREE PROGRAM CHALLENGES AND SUPPORTSI Caroline Chassels , OISE , University of Toronto This paper examines challenges and supports experienced by internationally educated immigrants who participated as adult students in an Initial teacher Education Bachelor of Education degree Program in Ontario as part of their strategy to begin new careers as teachers . The narrative of one participant , a Chinese-educated meteorologist and journalist is presented as a powerful illustration of the challenges , supports and common themes described by the study participants . Her story communicates challenges related to : time : language : the culture of the teaching profession in Ontario: intra-cultural racism ;feelings of in dequacy, inferiority , isolation and invisibility related to ,, otherness ; and a competitive labour market that disadvantages immigrant teachers. Her story also Describes support through : constructive mentoring , a course developed specifically for internationally educated student teachers; and supportive peer colleagues | |
07-02-2010, 10:59 PM | #2 (permalink) |
| اتفضلي يا اوهام .. هي ترجمة ممكن تكون حرفية شوية بس مفهومة الي حد ما PARTICIPATIN دولية للتعليم PROFESSIONALSIN لتعليم المعلمين الأولي : ليسانس تحديات التعليم برنامج درجة و SUPPORTSI Chassels كارولين ، اويس ، جامعة تورونتو وتبحث هذه الورقة التحديات التي تواجهها ، وتدعم المهاجرين المتعلمين دوليا الذين شاركوا كطلاب الكبار في بكالوريوس معلم التعليم الأولي لبرنامج التعليم في أونتاريو درجة كجزء من استراتيجيتها لبدء مهن جديدة والمعلمين. ويرد سرد أحد المشاركين ، وهو الارصاد الجوية الصينية من التعليم والصحافي كمثال قوي للتحديات ، ويدعم والمواضيع المشتركة التي وصفها المشاركون في الدراسة. التحديات المتعلقة يتصل قصتها إلى : الوقت : لغة : ثقافة مهنة التدريس في أونتاريو : العنصرية داخل الثقافية ؛ مشاعر في dequacy ، الدونية والعزلة والاحتجاب المتصلة ، الغيرية ، وسوق العمل التنافسية التي مساوئ المعلمين المهاجرين . لها قصة أيضا وصف الدعم من خلال : التوجيه البناء ، وضعت خصيصا للدورة المعلمين الطلاب تعليما دوليا ؛ الأقران والزملاء داعمة |
07-03-2010, 12:06 AM | #3 (permalink) | |
| يا سلاااام عليك ربنا يخليك ياتيتو أسعدتني انا متشكرة اوي بس لمجرد الرد دي لوحدها كفاية عندي لأني انا حطيت الجزء ده تقريبا في 3 منتديات تاني بفارق توقيت بسيط وداونلودز كان اسرع منتدي يرد عليه كل يوم بيزيد اعجابي بدونلودز بجد ربنا يخليك ومتشكرة طبعا علي الترجمة جدا جدا هي صحيح حرفية شوية لكن مفهومة عن باقي التراجم اللي جربتها بس كده انا مترجمتش غير جزء صغير وردك هيشجعني اطمع احط باقي المقال هااااااااااااا ايه رأيك أحطه هنا وتساعدني مع باقي الاعضاء اللي يحب يشارك ولا هتقولوا كفاية عليه كده بس لو وافقتوا اني احطه هو كبير شوية للعلم يعني | |
07-03-2010, 07:10 PM | #5 (permalink) | ||
| اقتباس:
ميرسي يا تيتو ربنا يخليك بس معلش هارخم عليك انا مضطرة ارفعه جزء جزء عشان اقدر اقرا كل جزء هترجمهولي واحاول انسق المتلخبط واضمهم علي بعض وهو كبير شويتين ههههههههه لو هتتضاييق من كده قول وانا اسحب الموضوع او ترجم لغاية لما تزهق وبعدها قول كفاية زهقت | ||
07-03-2010, 07:12 PM | #6 (permalink) | |
| B.Ed.) degree program in Ontario. Lanying2 a Chainese-educated meteorologist and , journalist who immigrated to Canada in 1990, and who , after unsuccessful attempts to gain employment in her fields of expertise, undertook a Bachelor of Education degree to pursue a career in teaching , is one participant in the study Lanying's narrative ,presented in this paper Provides a powerful illustration of the challenges , supports and common themes described by the IESTs in this study . Her story communicates instances of : Loneliness ; de-skilled under Employment ; complex social dynamics related to perception of self and others founded on interpretations of English language proficiency ; identity construction and re-construction 2- Lanying is a pseudonym . participation of internationally-educated professionals 3- Extraordinary time pressures as a parent attending to family responsibilities and the intense demands of the ITE program; strategizing to compete fore entry to the labour market ; networking with supportive peers; benefiting from honest , constructive and encouraging ;mentoring engagement with a course and instructor explicitly framed to support internationally-educated student teachers ; persistence; and optimism common among the study participants and reflective of emerging relevant research literature in this field ( Bascia, 1996a; Faez, 2006 ;&Hutchison Jazzar , 2007 ; Mawhinney &Xu, 1997; Mylees, cheng, & Wang ,2006 ;Rhone , 2007 ; Thiessen Bascia &Goodson ,1996 ) .Representative of the participants in this study, Lanying's narrative provides a context from which the challenges and supports experienced by IESTs participating in an initial teacher education program can be examined paper Lanying's pre-interview questionnaire and interview data are first presented as an actively constructed narrative Silverman . 2003, p.346 ) which is then related to current research literature in the discussion section . Research questions : The following research questions guide this study what systemic , institutional, and individual dynamic challenge and support immigrant minority and English language learner participation in an initial teacher Education Bachelor of Education degree program in Ontario 4- Participation Of internationally- Educated Professionals Theoretical and conceptual framework this study is guided by a central concern for issues of social justice and equity and is positioned within a critical integrative anti-racism framework (Dei ,2000) critical integrative anti-racism emerges out of the recognition of the importance of race identity , social difference and representation in educational practice (Dei, 2000, p.33) and deconstructs what has been established as normative by dominant society . | |
07-03-2010, 08:34 PM | #8 (permalink) | ||
| اقتباس:
يااااه يعني انا بكتبلك هناك تيجي تترجم آجي الاقيك جاي هنا تقول ربنا يعين اللي هيترجم هههههه جبتك ياعبد المعين سوري انا بهزر متزعلش شكرا اوي علي مرورك ودعائك لوحده كفاية وشئ كبير اوي ربنا يتقبل وفعلا ربنا يجعله في ميزان حسنات تيتو واتمني تدعيلي انا كماان | ||
07-03-2010, 08:49 PM | #9 (permalink) |
| [quote name='اوهام الحب' post='975398' date='Jul 3 2010, 07:12 PM']B.Ed.) degree program in Ontario. Lanying2 a Chainese-educated meteorologist and , journalist who immigrated to Canada in 1990, and who , after unsuccessful attempts to gain employment in her fields of expertise, undertook a Bachelor of Education degree to pursue a career in teaching , is one participant in the study Lanying's narrative ,presented in this paper Provides a powerful illustration of the challenges , supports and common themes described by the IESTs in this study . Her story communicates instances of : Loneliness ; de-skilled under Employment ; complex social dynamics related to perception of self and others founded on interpretations of English language proficiency ; identity construction and re-construction 2- Lanying is a pseudonym . participation of internationally-educated professionals 3- Extraordinary time pressures as a parent attending to family responsibilities and the intense demands of the ITE program; strategizing to compete fore entry to the labour market ; networking with supportive peers; benefiting from honest , constructive and encouraging ;mentoring engagement with a course and instructor explicitly framed to support internationally-educated student teachers ; persistence; and optimism common among the study participants and reflective of emerging relevant research literature in this field ( Bascia, 1996a; Faez, 2006 ;&Hutchison Jazzar , 2007 ; Mawhinney &Xu, 1997; Mylees, cheng, & Wang ,2006 ;Rhone , 2007 ; Thiessen Bascia &Goodson ,1996 ) .Representative of the participants in this study, Lanying's narrative provides a context from which the challenges and supports experienced by IESTs participating in an initial teacher education program can be examined paper Lanying's pre-interview questionnaire and interview data are first presented as an actively constructed narrative Silverman . 2003, p.346 ) which is then related to current research literature in the discussion section . Research questions : The following research questions guide this study what systemic , institutional, and individual dynamic challenge and support immigrant minority and English language learner participation in an initial teacher Education Bachelor of Education degree program in Ontario 4- Participation Of internationally- Educated Professionals Theoretical and conceptual framework this study is guided by a central concern for issues of social justice and equity and is positioned within a critical integrative anti-racism framework (Dei ,2000) critical integrative anti-racism emerges out of the recognition of the importance of race identity , social difference and representation in educational practice (Dei, 2000, p.33) and deconstructs what has been established as normative by dominant society .[/quote] B.Ed.درجة البرنامج في أونتاريو . Lanying2 على الارصاد الجوية Chainese عالية من التعليم و، الصحفي الذي هاجر الى كندا عام 1990 والذي ، بعد محاولات فاشلة لكسب فرص العمل في مجالات خبرتها ، قام على بكالوريوس التربية والتعليم لممارسة مهنة ما في تعليم ، واحد المشاركين في الدراسة وورد أنه فرض على السرد ، وقدم في هذه الورقة يوفر التوضيح قوية من التحديات ، ويدعم والمواضيع المشتركة التي وصفها IESTs في هذه الدراسة. قصتها يتصل حالات : الوحدة ؛ دي المهارات تحت العمالة ؛ الديناميات الاجتماعية المعقدة المتصلة إدراك الذات والآخرين يقوم على تفسيرات من إتقان اللغة الإنجليزية ، وبناء الهوية وإعادة البناء 2 -- ورد أنه فرض على هو اسم مستعار. مشاركة من المهنيين المتعلمين دوليا 3 -- ضغوط الوقت غير العادية باعتبارها أحد الوالدين الذين يحضرون إلى المسؤوليات الأسرية ومطالب مكثفة من برنامج آي تي إي ؛ وضع استراتيجيات للمنافسة على الصدارة دخول سوق العمل ؛ التواصل مع أقرانهم داعمة ؛ الاستفادة من صادقة وبناءة ومشجعة ؛ الاشتباك مع دورة التوجيه ومدرب بشكل واضح مؤطر لدعم المعلمين الطالب تعليما دوليا ؛ استمرار ، والتفاؤل المشترك بين المشاركين في الدراسة ، ويعكس الناشئة ذات الصلة الأدب الأبحاث في هذا المجال (Bascia ، 1996a ؛ فايز ، 2006 ؛ وهوتشيسون الجزار ، 2007 ؛ ماوهيني و شو ، 1997 ؛ Mylees ، تشنغ ، وانغ ، 2006 ؛ الرون ، 2007 ؛ ثيسين Bascia وغودسون ، 1996). الممثل المشاركين في هذه الدراسة ، السرد ورد أنه فرض على ليوفر السياق من حيث التحديات وتدعم مرت بها IESTs المشاركة في برنامج تدريب المعلمين الأولية ويمكن دراسة ورقة ورد أنه فرض في مرحلة ما قبل المقابلة الاستبيان والبيانات المقابلة وقدم لأول مرة كما شيدت سردا بنشاط سيلفرمان. 2003 ، p.346) الذي يرتبط ثم إلى الأدب البحوث الحالية في المقطع المناقشة. أسئلة البحث : البحث عن الأسئلة التالية دليل هذه الدراسة ، ما المؤسسية الشاملة ، وتحدي الحيوية الفردية ودعم المهاجرين والأقليات متعلم اللغة الإنجليزية المشاركة في التعليم الأولي بكالوريوس معلم التربية والتعليم برنامج درجة في أونتاريو 4 -- المشاركة من المهنيين المتعلمين دوليا ويسترشد النظري والإطار المفاهيمي هذه الدراسة من قبل شاغلا رئيسيا لقضايا العدالة الاجتماعية والمساواة ويتم وضع في إطار مكافحة العنصرية تكاملية الحرجة (داي ، 2000) الحرجة المتكاملة لمكافحة العنصرية يخرج من الاعتراف بأهمية سباق الهوية والاختلاف الاجتماعي والتمثيل في الممارسة العملية التعليمية (داي ، 2000 ، p.33) ، ويفكك ما تم على النحو المحدد من قبل المجتمع المهيمن المعيارية |
مواقع النشر (المفضلة) |
جديد مواضيع قسم القسم العام |
|
| |
Downloadiz2.Com - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd |