منتديات داونلودز2


العودة   منتديات داونلودز2 > >

كونكر تهييس و شروحات السيرفرات كل ما يخص شروحات كونكر تهييس و عشاق اللعبة و بواسطة القسم يمكنك عمل السيرفرات الشخصية على جهازك , Npc , كويستات



اضافة سكيلات البيور كامله azure shield و soulshackle

بسم الله الرحمن الرحيم,, اضافة سكيلات البيور كامله azure shield و soulshackle اولا تفتح ملف handle.cs ندور على الكود دا

إنشاء موضوع جديد  إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 07-15-2012, 04:10 PM   #1 (permalink)
عضو موقوف
 




 
Mr.Amr على طريق التميز

افتراضي اضافة سكيلات البيور كامله azure shield و soulshackle



بسم الله الرحمن الرحيم,,
اضافة سكيلات البيور كامله azure shield و soulshackle

اولا تفتح ملف handle.cs

ندور على الكود دا

كود PHP:
switch (spellID)
                            { 
ونحط تحتو دا
كود PHP:
                               
                                
#region Pure Skills
                                //SoulShackle
                                
case 10405:
                                    {
                                        if (
CanUseSpell(spellattacker.Owner) && attacked.Dead)
                                        {
                                            
SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                            
suse.Attacker attacker.UID;
                                            
suse.SpellID spell.ID;
                                            
suse.SpellLevel spell.Level;
                                            
suse.Targets.Add(attacked.UID1);
                                            
attacked.ShackleStamp Time32.Now;
                                            if (
attacked.Dead)
                                            {
                                                if (
attacker.Owner.Spells[SpellID].Level == 0)
                                                {
                                                    
attacked.ShackleTime 30;
                                                }
                                                if (
attacker.Owner.Spells[SpellID].Level == 1)
                                                {
                                                    
attacked.ShackleTime 45;
                                                }
                                                if (
attacker.Owner.Spells[SpellID].Level == 2)
                                                {
                                                    
attacked.ShackleTime 60;
                                                }
                                                if (
attacker.Owner.Spells[SpellID].Level == 3)
                                                {
                                                    
attacked.ShackleTime 75;
                                                }
                                                if (
attacker.Owner.Spells[SpellID].Level == 4)
                                                {
                                                    
attacked.ShackleTime 90;
                                                }
                                              
//  attacked.AddFlag(18014398509481984);
                                                
attacked.AddFlag(Update.Flags.SoulShackle);
                                                
Update ud = new Update(true);
                                                
ud.SoulShackle(attacked,   attacked.SoulShackleTimespell.Level, (byte)spell.Duration); 
                                                if (
attacked.EntityFlag == EntityFlag.Player)
                                                    
attacked.Owner.SendScreen(susetrue);
                                            }
                                        }
                                        
attacker.AttackPacket null;
                                        break;
                                    }
                                
//AzureShield
                                
case 30000:
                                    {
                                        if (
attacked == null)
                                            return;
                                        if   (
ServerBase.Kernel.GetDistance(attacker.Xattacker.Yattacked.X,   attacked.Y) <= spell.Distance)
                                        {
                                            if (
CanUseSpell(spellattacker.Owner))
                                            {
                                                
PrepareSpell(spellattacker.Owner);

                                                
SpellUse suse = new SpellUse(true);
                                                
suse.Attacker attacker.UID;
                                                
suse.SpellID spell.ID;
                                                
suse.SpellLevel spell.Level;
                                                
suse.X;
                                                
suse.Y;

                                                
suse.Targets.Add(attacked.UID0);
                                                
attacked.Owner.SendScreen(susetrue);
                                                
attacked.AzureStamp Time32.Now;
                                                
attacked.AzureTime = (short)spell.Duration;
                                                
attacked.AzureDamage spell.Power;
                                                
attacked.AddFlag(Update.Flags.AzureShield);
                                             
                                                
Update ud = new Update(true);
                                                
ud.AzureShield(attacked,   attacked.AzureDamagespell.Level, (byte)spell.Duration);
                                            }
                                        }
                                        break;
                                    }
                               
                                
#endregion 
نفتح الملف دا Entinity.cs
ندور على الكود دا
كود PHP:
public ushort KOSpell 0
ونضيف تحتو دا
كود PHP:
 public int AzureDamage 0;
        public 
short SoulShackleTime 0
ويعد كدا حتلاقى فوق دول
كود PHP:
 public int AzureDamage 0;
        public 
short SoulShackleTime 0
دى
كود PHP:
public short CycloneTime 0SupermanTime 0NoDrugsTime 0,   FatalStrikeTime 0,  Cannonbarage 0Blackbeard 0,   ShurikenVortexTime 0OblivionTime 0
تشيله وتحط دا
كود PHP:
 public short CycloneTime 0SupermanTime 0NoDrugsTime 0,   FatalStrikeTime 0,  Cannonbarage 0Blackbeard 0,   ShurikenVortexTime 0OblivionTime 0ShackleTime 0,   AzureTime
بعد كدا نفتح المسار دا Game/Enums.cs

ندور على دا
كود PHP:
EarthAura 109
ونحط تحتو دا
كود PHP:
 SoulShackle 110,
            
AzureShield 92
وبعد كدا ندور على دا
كود PHP:
Serenity 10400
ونحط تحتو دا
كود PHP:
            AzureShield 30000,
            
SoulShackle 10405
وبعد كدا نفتح ملف update.cs

وندور على دا
كود PHP:
Ride 50
ونحط تحتو دا

كود PHP:
               AzureShield 92,
                
SoulShackle 110
وبعد كدا ندور على
كود PHP:
            WriteUInt64(value2offset 12Buffer);
        } 
ونحط تحتو دا
كود PHP:
        public void SoulShackle(Conquer_Online_Server.Game.Entity Entityint Dmgbyte SpellLevelbyte Time_)
        {
            
byte[] Buf = new byte[52 8];
            
WriteUInt16(520Buf);//Packet Lenght
            
WriteUInt16(100172Buf);//Status Packet Id
            
WriteUInt32(Entity.UID4Buf);//Client Id
            
WriteUInt32(28Buf);// Switch
            
WriteUInt32(2512Buf); // Status Effect Type
            
WriteUInt64((ulong)Entity.EntityFlag16Buf);//Status flag 1
            
WriteUInt64((ulong)Entity.StatusFlag224Buf);//Status flag 2
            
WriteUInt32(5432Buf); //StatusTypes.AzureShield
            
WriteUInt32(11336Buf);//i guess Sybtype ,, 
            
WriteUInt32(Time_40Buf);//Time duration for the effect
            
WriteUInt32((uint)Dmg44Buf);//Damage Coused by the skill
            
WriteUInt32(SpellLevel48Buf); //the SoulShackle Skill Level
            
if (Conquer_Online_Server.ServerBase.Kernel.GamePool.ContainsKey(Entity.UID))
            {
//3alashan ngeeb el client 
                
Client.GameState Cl Conquer_Online_Server.ServerBase.Kernel.GamePool[Entity.UID];
                
Cl.Send(Buf);
            }
            
// wa lamma t7eb testad3eha ekteb bas el code dah ,,  Update ud = new Update(true);
            //ud.AzureShield(attacked, attacked.AzureDamage, spell.Level, (byte)spell.Duration);
        
}
        public 
void AzureShield(Conquer_Online_Server.Game.Entity Entityint Dmgbyte SpellLevelbyte Time_)
        {
            
byte[] Buf = new byte[52 8];
            
WriteUInt16(520Buf);//Packet Lenght
            
WriteUInt16(100172Buf);//Status Packet Id
            
WriteUInt32(Entity.UID4Buf);//Client Id
            
WriteUInt32(28Buf);// Switch
            
WriteUInt32(2512Buf); // Status Effect Type
            
WriteUInt64((ulong)Entity.EntityFlag16Buf);//Status flag 1
            
WriteUInt64((ulong)Entity.StatusFlag224Buf);//Status flag 2
            
WriteUInt32(4932Buf); //StatusTypes.AzureShield
            
WriteUInt32(9336Buf);//i guess Sybtype ,, 
            
WriteUInt32(Time_40Buf);//Time duration for the effect
            
WriteUInt32((uint)Dmg44Buf);//Damage Coused by the skill
            
WriteUInt32(SpellLevel48Buf); //the Azure Skill Level
            
if (Conquer_Online_Server.ServerBase.Kernel.GamePool.ContainsKey(Entity.UID))
            {
//3alashan ngeeb el client 
                
Client.GameState Cl Conquer_Online_Server.ServerBase.Kernel.GamePool[Entity.UID];
                
Cl.Send(Buf);
            }
            
// wa lamma t7eb testad3eha ekteb bas el code dah ,,  Update ud = new Update(true);
            //ud.AzureShield(attacked, attacked.AzureDamage, spell.Level, (byte)spell.Duration);
        

وبعد كدا نحط دا تحت خالص
كود PHP:
        internal void AzureShield(int pbyte p_2byte p_3)
        {
            throw new 
NotImplementedException();
        }
    }

وبعد كدا نفتح program.cs
ندور على دا
كود PHP:
if (client.Entity.HandleTiming
ونحط تحتو دا
كود PHP:
                        #region SoulShackle
                        
if (client.Entity.ContainsFlag2(Network.GamePackets.Update.Flags2.SoulShackle))
                        {
                            if (
Now client.Entity.ShackleStamp.AddSeconds(90))
                            {
                                
client.Entity.RemoveFlag2(Network.GamePackets.Update.Flags2.SoulShackle);
                                
client.Entity.RemoveFlag2(18014398509481984);
                            }
                        }
                        
#endregion 
وبعد كدا نرجع لملف update.cs

ندور على دا
كود PHP:
Top3SpouseYellow 0x4000000
ونحط تحتو دا
كود PHP:
            AzureShield 0x20000000,
            
AzureShieldFade 0x40000000
وبكدا يبقى باقى النافى كات بس

كود PHP:
INSERT INTO `spellsVALUES ('10335''30000''0006',   'AzureShield''0''0''0''0001''0001''0123''7500''0000',   '0100''0040''0000''0021''0089''0000''1190''0050''0',   '0000''0000''0''0000''0''0000''0''0030''0''0000',   '0000''0000''0001');
INSERT INTO `spellsVALUES ('10336''30000''0006''AzureShield',   '0''0''0''0001''0002''0169''8000''0000''0100''0050',   '0000''0022''0089''0000''1442''0070''0''0000''0000',   '0''0000''0''0000''0''0030''0''0000''0000''0000',   '0001');
INSERT INTO `spellsVALUES ('10337''30000''0006''AzureShield',   '0''0''0''0001''0003''0280''9500''0000''0100''0050',   '0000''0023''0089''0000''1690''0090''0''0000''0000',   '0''0000''0''0000''0''0030''0''0000''0000''0000',   '0001');
INSERT INTO `spellsVALUES ('10338''30000''0006''AzureShield',   '0''0''0''0001''0004''0405''12000''0000''0100''0060',   '0000''0025''0089''0000''0''0110''0''0000''0000''0',   '0000''0''0000''0''0030''0''0000''0000''0000',   '0001'); 
ودا كمان
كود PHP:
INSERT INTO `spellsVALUES ('10405''10405''0006',   'SoulShackle''1''0''0''0064''0000''0050''0''0000',   '0100''0060''0000''0015''0106''0000''720''0090''0',   '0000''0000''0''0000''0''0000''0''0010''0''0000',   '0000''0000''0001');
INSERT INTO `spellsVALUES ('10406''10405''0006''SoulShackle',   '1''0''0''0064''0001''0060''0''0000''0100''0090',   '0000''0015''0106''0000''860''0100''0''0000''0000',  '0',  '0000''0''0000''0''0010''0''0000''0000''0000',  '0001');
INSERT INTO `spellsVALUES ('10407''10405''0006''SoulShackle',   '1''0''0''0064''0002''0075''0''0000''0100''0120',   '0000''0015''0106''0000''960''0110''0''0000''0000',  '0',  '0000''0''0000''0''0010''0''0000''0000''0000',  '0001');
INSERT INTO `spellsVALUES ('10408''10405''0006''SoulShackle',   '1''0''0''0064''0003''0090''0''0000''0100''0150',   '0000''0015''0106''0000''1010''0115''0''0000''0000',   '0''0000''0''0000''0''0010''0''0000''0000''0000',   '0001');
INSERT INTO `spellsVALUES ('10409''10405''0006''SoulShackle',   '1''0''0''0064''0004''0100''0''0000''0100''0180',   '0000''0015''0106''0000''0''0120''0''0000''0000''0',   '0000''0''0000''0''0010''0''0000''0000''0000',   '0001'); 
تحياتى للجميع


اضافة سكيلات البيور كامله azure shield و soulshackle


Mr.Amr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 10-01-2012, 01:11 AM   #2 (permalink)
عضو جديد
 




 
mishothecool على طريق التميز

افتراضي


thnxxxxxxxxxxxxxxxxxx



mishothecool غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
إنشاء موضوع جديد  إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
اضافة سكيلات البيور كامله azure shield و soulshackle

جديد مواضيع قسم كونكر تهييس و شروحات السيرفرات


تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are معطلة


المواضيع المتشابهه للموضوع: اضافة سكيلات البيور كامله azure shield و soulshackle
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
شرح اضافة ان بى سى لكلينت 5530 Mr.Amr كونكر تهييس و شروحات السيرفرات 4 10-03-2012 08:00 PM
برنامج hotspot shield launch لفتح المواقع المحجوبة هوت سبوت شيلد 2011 كيوي الندي البرامج الكاملة 0 11-22-2010 05:28 PM
اضافة رد magdy2010 أرشيف المحذوفات 0 05-09-2010 03:34 PM
اضافة قسم خاص بالرعب وقسم خاص بالاكشن FALKON أرشيف المحذوفات 0 06-22-2009 09:34 PM
كيفية اضافة موضوع جديد؟ Elwaad Elcool أرشيف المحذوفات 4 09-16-2008 02:45 AM


الساعة الآن 07:59 AM


RSS RSS 2.0 XML MAP HTML
 

 

   Downloadiz2.Com - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd