[quote name='اوهام الحب' post='975398' date='Jul 3 2010, 07:12 PM']B.Ed.) degree program in Ontario. Lanying2 a Chainese-educated meteorologist and , journalist who immigrated to Canada in 1990, and who , after unsuccessful attempts to gain employment in her fields of expertise, undertook a Bachelor of Education degree to pursue a career in teaching , is one participant in the study Lanying's narrative ,presented in this paper
Provides a powerful illustration of the challenges , supports and common themes described by the IESTs in this study . Her story communicates instances of : Loneliness ; de-skilled under
Employment ; complex social dynamics related to perception of self and others founded on interpretations of English language proficiency ; identity construction and re-construction
2- Lanying is a pseudonym . participation of internationally-educated professionals
3-
Extraordinary time pressures as a parent attending to family responsibilities and the intense demands of the ITE program; strategizing to compete fore entry to the labour market ; networking with supportive peers; benefiting from honest , constructive and encouraging ;mentoring engagement with a course and instructor explicitly framed to support internationally-educated student teachers ; persistence; and optimism common among the study participants and reflective of emerging relevant research literature in this field ( Bascia, 1996a; Faez, 2006 ;&Hutchison
Jazzar , 2007 ; Mawhinney &Xu, 1997; Mylees, cheng, & Wang ,2006 ;Rhone , 2007 ; Thiessen
Bascia &Goodson ,1996 ) .Representative of the participants in this study, Lanying's narrative provides a context from which the challenges and supports experienced by IESTs participating in an initial teacher education program can be examined paper Lanying's pre-interview questionnaire and interview data are first presented as an actively constructed narrative
Silverman . 2003, p.346 ) which is then related to current research literature in the discussion section .
Research questions :
The following research questions guide this study what systemic , institutional, and individual dynamic challenge and support immigrant minority and English language learner participation in an initial teacher Education Bachelor of Education degree program in Ontario
4- Participation Of internationally- Educated Professionals
Theoretical and conceptual framework this study is guided by a central concern for issues of social justice and equity and is positioned within a critical integrative anti-racism framework (Dei ,2000) critical integrative anti-racism emerges out of the recognition of the importance of race identity , social difference and representation in educational practice (Dei, 2000, p.33) and deconstructs what has been established as normative by dominant society .[/quote]
B.Ed.درجة البرنامج في أونتاريو . Lanying2 على الارصاد الجوية Chainese عالية من التعليم و، الصحفي الذي هاجر الى كندا عام 1990 والذي ، بعد محاولات فاشلة لكسب فرص العمل في مجالات خبرتها ، قام على بكالوريوس التربية والتعليم لممارسة مهنة ما في تعليم ، واحد المشاركين في الدراسة وورد أنه فرض على السرد ، وقدم في هذه الورقة
يوفر التوضيح قوية من التحديات ، ويدعم والمواضيع المشتركة التي وصفها IESTs في هذه الدراسة. قصتها يتصل حالات : الوحدة ؛ دي المهارات تحت
العمالة ؛ الديناميات الاجتماعية المعقدة المتصلة إدراك الذات والآخرين يقوم على تفسيرات من إتقان اللغة الإنجليزية ، وبناء الهوية وإعادة البناء
2 -- ورد أنه فرض على هو اسم مستعار. مشاركة من المهنيين المتعلمين دوليا
3 --
ضغوط الوقت غير العادية باعتبارها أحد الوالدين الذين يحضرون إلى المسؤوليات الأسرية ومطالب مكثفة من برنامج آي تي إي ؛ وضع استراتيجيات للمنافسة على الصدارة دخول سوق العمل ؛ التواصل مع أقرانهم داعمة ؛ الاستفادة من صادقة وبناءة ومشجعة ؛ الاشتباك مع دورة التوجيه ومدرب بشكل واضح مؤطر لدعم المعلمين الطالب تعليما دوليا ؛ استمرار ، والتفاؤل المشترك بين المشاركين في الدراسة ، ويعكس الناشئة ذات الصلة الأدب الأبحاث في هذا المجال (Bascia ، 1996a ؛ فايز ، 2006 ؛ وهوتشيسون
الجزار ، 2007 ؛ ماوهيني و شو ، 1997 ؛ Mylees ، تشنغ ، وانغ ، 2006 ؛ الرون ، 2007 ؛ ثيسين
Bascia وغودسون ، 1996). الممثل المشاركين في هذه الدراسة ، السرد ورد أنه فرض على ليوفر السياق من حيث التحديات وتدعم مرت بها IESTs المشاركة في برنامج تدريب المعلمين الأولية ويمكن دراسة ورقة ورد أنه فرض في مرحلة ما قبل المقابلة الاستبيان والبيانات المقابلة وقدم لأول مرة كما شيدت سردا بنشاط
سيلفرمان. 2003 ، p.346) الذي يرتبط ثم إلى الأدب البحوث الحالية في المقطع المناقشة.
أسئلة البحث :
البحث عن الأسئلة التالية دليل هذه الدراسة ، ما المؤسسية الشاملة ، وتحدي الحيوية الفردية ودعم المهاجرين والأقليات متعلم اللغة الإنجليزية المشاركة في التعليم الأولي بكالوريوس معلم التربية والتعليم برنامج درجة في أونتاريو
4 -- المشاركة من المهنيين المتعلمين دوليا
ويسترشد النظري والإطار المفاهيمي هذه الدراسة من قبل شاغلا رئيسيا لقضايا العدالة الاجتماعية والمساواة ويتم وضع في إطار مكافحة العنصرية تكاملية الحرجة (داي ، 2000) الحرجة المتكاملة لمكافحة العنصرية يخرج من الاعتراف بأهمية سباق الهوية والاختلاف الاجتماعي والتمثيل في الممارسة العملية التعليمية (داي ، 2000 ، p.33) ، ويفكك ما تم على النحو المحدد من قبل المجتمع المهيمن المعيارية